22 Temmuz 2013 Pazartesi

Marka nasıl oluşturulur ?

Bir markanın oluşumu rastgele değildir.Bir çok süreçten geçer ve bu süreçlerin her birinin uygulanması kalıcılık için oldukça önemlidir.

Dünyanın önde gelen marka uzmanları AL&LAURA RİES'in marka oluşturma sürecine dair yaklaşımları şöyle :

1.Yayılma Kuralı :

Marka isminizi herşeye koyarsanız o isim gücünü yitirir.Markayı genişleterek kısa vadede ek satışlar elde etmek ,markalaşma kavramının tersine bir işleyişe yol açmaktadır.Tüketicilerin zihninde güçlü bir marka yaratmak istiyorsanız o iş içim kullandığınız markanızı daraltmak zorundasınız.

2. Daralma Kuralı :

Eğer bir kategoriye hükmetek istiyorsanız matkanızın hedefini küçültmelisiniz.

3. Tanıtım Kuralı :

Bir markanın doğuşu tanıtımla sağlanır.Yüklü reklam bütçeleri ancak markanız doğduktan sonra gerekebilir.Başkalarının markanız hakkında söyledikleri sizin söyleyeceklerinizden çok daha etkili olacaktır.

4. Reklam Kuralı :

Bir kere doğduktan sonra sağlıklı yaşayabilmesi için markanın reklama ihtiyacı vardır.Reklam bütçeniz sağlam olmalıdır.Reklam pazar payını rakiplerinize kaptırmanızı engeller.

5.Kelime Kuralı :

Bir marka tüketicinin zihninde bir kelimeye sahip olmaya çalışmaldır.Bir marka bir kez bir kelimeye sahip olduğunda , rakibinin o kelimeyi o markadan söküp alması imkansızdır.
Örneğin Volvo tüketicilerin zihnine "güvenli" kelimesini yerleştirmeyi başarmıştır.

6.Referans Kuralı :

Herhangi bir markanın başarısı için vageçilmez unsur , otantiklik iddiasıdır.

7. Kalite Kuralı :

Kalite tek başına bir marka yaratamaz. Ancak kalite vurgusu önemlidir.

8. Kategori Kuralı :

Lider marka, kategoriyi geliştirmeye çalışır.Markayı değil.

9. İsim Kuralı :

Uzun vadede bir marka bir isimden başka hiçbir şey değildir.

10. Genişlemeler Kuralı :

Bir markayı en kolay baltalama yolu,ismini herşeye koymaktır.

11. Arkadaşlık Kuralı :

Bir kategori yaratabilmek için , bir markanın diğer markaları da davet etmesi gereir.Hakim marka rakiplerine katlanmakla kalmamalı, onları davet etmelidir.

12. Jenerik Kuralı :

Başarısızlığa giden en kısa yollardan biri markaya bir jenerik isim vermektir.

13. Şirket Kuralı :

Marka isimleri her zaman şirket isimlerinden önce gelmelidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder