Marka nasıl oluşturulur ?
Bir markanın oluşumu rastgele değildir.Bir çok süreçten geçer ve bu süreçlerin her birinin uygulanması kalıcılık için oldukça önemlidir.
Dünyanın önde gelen marka uzmanları AL&LAURA RİES'in marka oluşturma sürecine dair yaklaşımları şöyle :
1.Yayılma Kuralı :
Marka isminizi herşeye koyarsanız o isim gücünü yitirir.Markayı genişleterek kısa vadede ek satışlar elde etmek ,markalaşma kavramının tersine bir işleyişe yol açmaktadır.Tüketicilerin zihninde güçlü bir marka yaratmak istiyorsanız o iş içim kullandığınız markanızı daraltmak zorundasınız.
2. Daralma Kuralı :
Eğer bir kategoriye hükmetek istiyorsanız matkanızın hedefini küçültmelisiniz.
3. Tanıtım Kuralı :
Bir markanın doğuşu tanıtımla sağlanır.Yüklü reklam bütçeleri ancak markanız doğduktan sonra gerekebilir.Başkalarının markanız hakkında söyledikleri sizin söyleyeceklerinizden çok daha etkili olacaktır.
4. Reklam Kuralı :
Bir kere doğduktan sonra sağlıklı yaşayabilmesi için markanın reklama ihtiyacı vardır.Reklam bütçeniz sağlam olmalıdır.Reklam pazar payını rakiplerinize kaptırmanızı engeller.
5.Kelime Kuralı :
Bir marka tüketicinin zihninde bir kelimeye sahip olmaya çalışmaldır.Bir marka bir kez bir kelimeye sahip olduğunda , rakibinin o kelimeyi o markadan söküp alması imkansızdır.
Örneğin Volvo tüketicilerin zihnine "güvenli" kelimesini yerleştirmeyi başarmıştır.
6.Referans Kuralı :
Herhangi bir markanın başarısı için vageçilmez unsur , otantiklik iddiasıdır.
7. Kalite Kuralı :
Kalite tek başına bir marka yaratamaz. Ancak kalite vurgusu önemlidir.
8. Kategori Kuralı :
Lider marka, kategoriyi geliştirmeye çalışır.Markayı değil.
9. İsim Kuralı :
Uzun vadede bir marka bir isimden başka hiçbir şey değildir.
10. Genişlemeler Kuralı :
Bir markayı en kolay baltalama yolu,ismini herşeye koymaktır.
11. Arkadaşlık Kuralı :
Bir kategori yaratabilmek için , bir markanın diğer markaları da davet etmesi gereir.Hakim marka rakiplerine katlanmakla kalmamalı, onları davet etmelidir.
12. Jenerik Kuralı :
Başarısızlığa giden en kısa yollardan biri markaya bir jenerik isim vermektir.
13. Şirket Kuralı :
Marka isimleri her zaman şirket isimlerinden önce gelmelidir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder